Lidé nechtějí další tramvajovou revoluci, ani delší intervaly

Čtenáři dopravního magazínu MHD86.cz si nepřejí žádné revoluční změny tramvajového linkového vedení v Praze. Takový je výsledek ankety, do které se zapojilo 341 čtenářů. Téměř polovina z nich (41%) se vyjádřila pro zachování současného stavu. Vídeňský návrh (zelený) a Návrh příležitostí (oranžový) získali přibližně stejný počet zastánců. Systém metrolinek upřednostňuje 24% čtenářů, ruský systém směrové nabídky 23% čtenářů. Ukazuje se, že oba „tábory“ jsou podobně početné. Minimální podporu získal modrý návrh, který by provedl drobnější změny v trasování linek, ale výrazně by prodloužil intervaly tramvají v pracovních dnech (pouze 12% hlasujících).

Anketa obsahovala i další otázky na téma cestování pražskou MHD, které se dočtete v následujících grafech. V cestování MHD vede z dopravních prostředků tramvaj, následovaná metrem a autobusem. 75% cestujících už dnes při svých cestách 1-2 krát přestupuje.

Zajímavý je i výsledek otázky „Jak často má být měněno linkové vedení“. 61% čtenářů si myslí, že ideální je termín s otevřením nového úseku metra (cca po 4-8 letech) a 16% si dokonce myslí, že k zásadním změnám má docházet jednou za 10-15 let. Což je v naprostém rozporu s tím, v jaké intenzitě mění linkové vedení Ropid.

anketa1

Výsledek ankety čtenářů webu MHD86.cz

anketa2

Výsledek ankety čtenářů webu MHD86.cz

anketa3

Výsledek ankety čtenářů webu MHD86.cz

anketa4

Výsledek ankety čtenářů webu MHD86.cz

anketa5

Výsledek ankety čtenářů webu MHD86.cz

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.

6 Comments

    • Fafejta Jan
    • 06/06/2016

    Hezky zpracované. Já bych byl osobně klidně pro tu Vídeň, ale je v ní řada nesmyslů, kdy nejviditelnější je asi 5A a 5B na Olšanech. Ale jak už jsem se zmiňoval, je úplně jedno, jaký návrh vyhraje, stejně to bude za 2 roky jinak…:D Ale asi každý návrh má své výhody a nevýhody. Třeba v oranžovém návrhu je nesmysl ta linka 14, kterou tím totálně zničili… V modrém zase 3 linky na Spořilově atd. Takže bude stejně nejlepší buď udělat kompromis a nebo zůstat u tohohle. Doufám, že článek čte Ropid a trochu popřemýšlí, co vlastně lidé chtějí a podle toho udělá změny…

    • Také jsem pro z návrhů pro Vídeň. O 5A a 5B si nelze myslet nic jiného, než že je to prvek odrazující od tohoto návrhu.
      Jo, Ropid tento web čte velmi pravidelně 🙂

    • Zdeněk
    • 16/06/2016

    Sebrat Barrandovu linku 14 a nahradit jí linkou 5 je zvrhlost!

    • Jiří Rak
    • 05/10/2016

    Vídeňský systém je přehledný. Funguje v Brně, Drážďanech, schema linek je snadno zapamatovatelné a není důvod tratě pořád měnit. Na ROPIDu mi vysvětlili, že Praha je specifická a že na její husté (?) síti vídeňský model aplikovat nejde. Už bylo k němu přitom našlápnuto…. Praha nemá jakoukoliv dopravní koncepci. Harakiri s tramvajemi je toho důkazem. K tomu dodnes nevyřešená průjezdní síť vlaků typu S-Bahn, nepropojení hlavního nádraží s centrem a letištěm atd. Věci, o kterých se mluví půl století (!)

    • Naprosto se s vámi ztotožňuji. I ve větších městech, než je Praha funguje systém metrolinek a byl by pro ROPID daleko snadnější pro údržbu, jízdní řády a proklady a pro stabilitu systému.