Radnice roztrhaly návrhy Ropidu ke změnám tramvají. Ropid předkládá 4. návrh

V dubnu 2016 společnost Ropid zveřejnila tři návrhy nového linkového vedení pražských tramvají. Poté následovala diskuze o návrzích s cestujícími a jednotlivými radnicemi. Jak se nyní ukázalo, radnice jednotlivé návrhy Ropidu roztrhaly a odmítly. Není se čemu divit, také v anketě ke změnám tramvají se velká část čtenářů vyjádřila pro zachování současného stavu.

Ropid proto v červnu přišel se čtvrtým, fialovým, návrhem tramvajových změn. Ten by měl být největším kompromisem vycházejícím ze všech připomínek.

4. návrh Ropidu na změny linkového vedení tramvají (tzv. fialový návrh)

4. návrh Ropidu na změny linkového vedení tramvají (tzv. fialový návrh)

Další podrobnosti naleznete na webu Ropidu.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.

7 Comments

    • Jevec
    • 09/06/2016

    že se u 4.návrhu nejedná o žádné změny, tak kde je linka č.14 ? Proč se šachuje jen s Barrandovem?
    Má jí sice jako přímý spoj s centrem nahradit linka č.5, která ale už od Jindrřišské bude odkloněna někam do Kotěhůlek přes Olšany do ÚD mimo hlavní přepravní proud, co 9? (9 tam úplně stačí, i historicky) Ani jeden obyvatel Barrandova nejede do Ústředních dílen !!! Kdo bude potřebovat do takových končin, nepojede MHD !
    12 se 14 se nesmějí potkat ve dvou částech Prahy a 5 s 9 2x může? A ještě mimo hlavní směr přepravy cestujících, kteří nechtějí nebo nemohou do již tak hlubokého a často přecpaného metra B.
    Je to děs, ten ROPID.

    Na Barrandov patří 14 !

      • BARNON VON TEUFELFLUSS
      • 09/06/2016

      No tak to je gól, namísto, aby byla radost z konečně dosaženého spojení Barrandov – Vinohrady, tak pláčeme na 14.

      Tak jo, a co tohle :

      5 – Spořilov – Jindřišská – Flora – ÚD DP
      14 – Barrandov – Václavské nám – Vltavská – Dělnická – Vysočany

      aby Barrandov nepřišel o spojení na Masaryčku a k Bílé labuti.
      Barrandov by dostal nádavek k vytouženému Karlovu a IPP -:))))

      Ropide, prosím, šlo by to ? Díky za celičký Barrandov

    • Michael Fox
    • 09/06/2016

    Dobrý den,
    díval jsem se na novou MHD a linku 13 bych zrušil úplně. Ne, že by se mi 13 nelíbila, ale tato linka mi přijde zbytečná v trase Náměstí Bratří Synků – I. P. Pavlova nově linky 6, 11, úsek Muzeum – Želivského zvládne linka 11 a metro A, úsek Želivského – Černokostelecká linka 5, úsek Otakarova – Kubánské náměstí – Strašnická – Černokostelecká linka 7. Je to jen můj názor.

      • BARNON VON TEUFELFUSS
      • 09/06/2016

      Ten názor s 13 je zajímavý, ale …..

      Černokostelecká – Muzeum to bylo pláče, že tam chyběla 11 a tu tam vrátit nelze, protože tam chyběla 16, když šla do Hloubětína.

      Souhlasím s přesměrováním za I. P. Pavlova asi tam zbývá ta Francouzská, ale kam dál ????
      Už jsem to níže komentoval.

    • BARNON VON TEUFELFLUSS
    • 09/06/2016

    Dobrý den,

    tak jsem se na to díval, na všem je asi co zlepšovat, ale celkově to hodnotím kladně.
    Pár poznámek :
    l. č. 2 a wany u ND
    beru to, že 2 nahrazuje 18 na spojení Vojenská nemocnice – Karlovo náměstí (všeob. nemocnice a spol.), takže jeden z návrhů pustit jí rovně po 17 je na nic
    Snad jediné pustit jí přes Malostranské náměstí, ale co odtamtud pryč???
    Tu novou 15 ? – to nejde protože by neplnila funkci zrušené 294 tedy Malostranské nám. – Republika.
    m22 – vylučuji jako nesmysl
    12/20 – snad, ale kdo bude řvát více Dejvice, nebo Letná ???
    Tak snad jedině rozpůlenou 22 – viz níže

    l. č. 4 asi nejde o to ten Barrandov svázat s Karlovým náměstím a Vinohradami jenom ve špičce. Ta by měla jezdit minimálně 6 – 20.
    l. č. 13 mám 2 návrhy :
    a) jenom na Zvonařku
    b) z I. P. Pavlova po 22 na Kubánské náměstí.
    Na „Kubáni“ už 3 linky končily a asi by to prošlo.
    l. č. 21 asi bych se vrátil k alternativě velké objížďky tedy přes Karlovo náměstí – Národní – Újezd a na Anděl.
    Tady bych viděl rozptýlení obav o vytíženost ve spojitosti s autobusem 253 a navíc by z Modřan byla metro 3 nahrazena 2 sóly tedy na nabídka Braník – Novoměstská radnice je stejná.
    Navíc spoléhat na využití frekvence z Palackého náměstí do Košíř ze 2 rozdílných nástupišť není optimální.
    Dávno pryč jsou doby mého mládí čekání na rohu co pojede dřív následované hromadným během na dlouhou, resp. kratší trať -:)-:).

    no a sladký bonbonek nakonec l. č. 22 :
    pásmovaná na obou koncích, zatím není patrno jak
    a) dlouhá
    b) krátká
    nebo
    a) Hostivař – Vypich
    b) Nádraží Strašnice – Bílá Hora,
    Zde jsem příznivcem jednoznačného dělení na 22/23 s tím, že teď se vrátím ke 2.
    Jedna větev by mohla objet Malou Stranu přes Karlovy lázně a oblouk by elegantně mohly vyřešit 15T.
    Vokovice je mají a Pankrác ta relativně často něco má taky…..
    Pokud by někdo remcal, že to Pankrác daleko tak pak je tady nasnadě následující rošáda :

    4 – Barrandov – Nádraží Strašnice – vše ….
    22 – Bílá Hora – Malostranské náměstí – Hostivař – soupravy, wana + vlk + 15 T z Vokovic
    23 – Vypich – Karlovy lázně – Kubánské náměstí – soupravy a 15 T z obou vozoven.

    Pat a mat by řekli a je to …………

    • MG
    • 18/08/2016

    Návrh linky č. 15 je zajímavý – posílení z Flory na Hlavní nádraží, odkud krásně zastoupí bývalou trasu tramvaje 5. Pro cestující z Barrandova se jedná také o přínosné posílení.

    • MG
    • 18/08/2016

    Celkově provedení linek mi přijde takto logičtější než doposud. Celá jihovýchodní část Prahy až po I.P.Pavlova, Muzeum a Hl. nádraží je podle mého názoru takto OK. Co se Strašnic týče, přijde mi trochu nedotažené spojení Vršovic s nimi – tramvaj 24 nemůže navázat na linku 26 – víceméně kvůli jediné zastávce mezi nimi. Proč neprotáhnout č. 24 na Nádraží Strašnice, posílit tím spojení do Hostivaře a poskytnout spoejní s 26 i do Strašnic?