Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zadal studii, která má prověřit možnost prodloužení trasy metra C ze současné stanice Letňany přímo do srdce Letňan a dále do Čakovic s cílem zlepšit dopravní obsluhu lokalit v návaznosti na rostoucí bytovou výstavbu.
Ze závěrů studie by měl vyplynout odhad možných nákladů a také časový odhad případné realizace. Současně zadal DPP podobnou studii na prodloužení „zeleného“ metra A na ruzyňské letiště.
Při prodloužení metra je třeba myslet na vhodné umístění stanic na trase. Aby se třeba nestalo, že metro podjede celé #Letňany a stanici bude mít až v Avii před Čakovicemi. #MHD86 pic.twitter.com/o6XksQZ2rR
— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) 22. ledna 2018
V případě prodloužení metra C považujeme za důležité vhodné umístění stanice metra v srdci Letňan tak, aby byla pro velkou část „Letňanských“ v pěší docházkové vzdálenosti. Zároveň by nemělo metro C končit už před Čakovicemi v areálu bývalé Avie. Při prodloužení „céčka“ je zapotřebí myslet na stále větší množství dojíždějících lidí ze Středočeského a Ústeckého kraje. Proto se jeví jako ideální zakončení metra C na samé hranice hl. m. Prahy, v místech budoucího Pražského okruhu za Čakovicemi a v blízké vzdálenosti od dálnice D8. Vybudování velkého přestupního terminálu se stanicí metra, případně i stanicí železnice, kde budou ukončeny všechny autobusy, které směřují ze severu do Prahy. Zároveň nesmí chybět u konečné metra záchytné parkoviště P+R s kapacitou několika tisíc parkovacích míst.
Takovéto prodloužení metra C zlepší cestování městskou dopravou obyvatelům Letňan a Čakovic. Zároveň zklidní přetíženou automobilovou a autobusovou dopravu na tepně Prosecká – Tupolevova – Kostelecká – Cukrovarská.
Vyšlo v časopise Letňanské listy 1/2018