Ve středu 19. června byl na Pankráci slavnostně zahájen geologický průzkum stavby metra D. Před novináři se chopili sbíječek primátor města Zdeněk Hřib, jeho náměstci Petr Hlaváček a Adam Scheinherr a také generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski. Následně sbíječky vyměnili za lopaty a rozbitou živici naházeli na nakladač.
Celé představení jen kazil fakt, že živici si cvičně rozvrtali politici už den předchozí, kdy si zkoušeli práci se sbíječkou a možná i s lopatou. Přesto tato tisková konference patřila k těm nejzajímavějším, kde se „něco dělo“ a celková medializace zahájení metra D se pohledem PR povedla velmi dobře.
A jak na místě poznamenal generální ředitel DPP Petr Witowski, letos se jednalo o zahájení geologického průzkumu a pokud půjde všechno hladce, za rok se možná setkáme znovu u faktického zahájení stavby metra D.
Škoda, že už si to rozvrtali předem… #86 #metroD pic.twitter.com/MAhch6XCFH
— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) 19. června 2019
Zahájení geologického průzkumu trasy metra D. Se sbíječkami primátor, náměstci a ředitel DPP. #86 #metroD pic.twitter.com/SPpe0IoxUT
— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) 19. června 2019
A nakonec práce s lopatou.
#86 #merroD pic.twitter.com/kPozCXZ9el— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) 19. června 2019
Trasa metra D povede z Pankráce přes Krč do Libuše. Jak už bylo v minulosti mnohokrát připomínáno, trasa metra D se vyhýbá sídlištím na jihu Prahy a bude sloužit především pro dojíždějící Středočechy. Přesto bude placena pouze z finančních prostředků Prahy. Pražané ze sídlišť Lhotka, Kamýk a Modřany budou muset i nadále jezdit autobusem.
Na druhou stranu je dobře, že se konečně začne v Praze stavět metro. V posledních letech byla totiž zastavena dopravní výstavba v celém městě. Přitom pokud by se pokračovalo na dostavbě metra A na letiště, podle plánů jsme mohli už rok jezdit metrem na ruzyňské letiště a letos se mohlo navázat stavbou metra D.
Ke středečnímu zahájení natočila do Událostí reportáž České televize.
Další články o metru D:
-
Pražanům metro D nepomůže, vyhýbá se sídlištím
-
Rozhovor pro MF Dnes: Metro D bych do Písnice nestavěl, vyhýbá se sídlištím
-
Když jsou problémy kolem stavby metra D, dostavme metro A na letiště a metro C do Čakovic
-
Kdyby se nezastavila v Praze výstavba metra, letos bychom dojeli na ruzyňské letiště metrem A
-
Volby se blíží a proto vedení Prahy tlačí na zahájení stavby metra D
-
Trasa metra D bude dlouhá 900 metrů. Vzorem se stal Sovětský svaz
-
Metro D jako “zdařilá ukázka” netransparentnosti Pirátů a Praha Sobě