V posledních měsících se opět často píše o trase metra D. Dáno je to jednak zahájením geologického průzkumu a za druhé nově představeným bizarním návrhem stanic Pankrác a Olbrachtova. Přesto, že se teprve začalo „vrtat“, od roku 2008 stálo metro D Pražany už téměř miliardu korun.
„Od roku 2008 do zahájení geologického průzkumu činily celkové vynaložené náklady na metro D 950 milionů Kč. Jsou to náklady za projekty, veškerou inženýrskou činnost, výkupy pozemků, analýzy apod. Jsou samozřejmě součástí celkových nákladů na výstavbu metra D,“ sdělil webu MHD86.cz Daniel Šabík z tiskového oddělení pražského dopravního podniku.
Opět se nabízí otázka zda metro, které se vyhýbá pražským sídlištím a je určené především pro Středočechy, mají financovat Pražané. Spravedlivější by bylo, kdyby výstavbu financoval Středočeský kraj, případně obce za jižní hranicí Prahy. Naopak Pražané by si mohli zaplatit odbočku metra D do sídlišť Tempo, Lhotka, Kamýk, Novodvorská a Modřany.
Další články o metru D:
-
-
Praha zahájila výstavbu metra D pro Středočechy
-
Pražanům metro D nepomůže, vyhýbá se sídlištím
-
Rozhovor pro MF Dnes: Metro D bych do Písnice nestavěl, vyhýbá se sídlištím
-
Když jsou problémy kolem stavby metra D, dostavme metro A na letiště a metro C do Čakovic
-
Kdyby se nezastavila v Praze výstavba metra, letos bychom dojeli na ruzyňské letiště metrem A
-
Volby se blíží a proto vedení Prahy tlačí na zahájení stavby metra D
-
Trasa metra D bude dlouhá 900 metrů. Vzorem se stal Sovětský svaz
-
Metro D jako “zdařilá ukázka” netransparentnosti Pirátů a Praha Sobě
-