Mají tramvaje Škoda 15T další problémy, o kterých nechce Dopravní podnik hl. m. Prahy mluvit? Z jakého důvodu přestal tyto tramvaje vypravovat na rychlodrážní trať do Modřan?
Na konci listopadu jsme psali o dalších závadách na nízkopodlažních tramvajích Škoda 15T. Naplnily se informace od zdrojů redakce, kdy dopravní podnik desítky těchto tramvají v tichosti přesunul z pankrácké vozovny do Strašnic. Neoficiální zdroje hovořily o nutnosti omezit tramvajím maximální povolenou rychlost na 40 km/h. Jenže pomalu jedoucí tramvaje Škoda 15T by omezovaly a zdržovaly provoz na rychlodrážní trati do Modřan, kde je povolena rychlost 60 km/h. A právě na modřanské linky 3 a 17 vypravuje tramvaje vozovna Pankrác.
To měl být jeden z důvodu přesunu tramvají do Strašnic. Výměnou získala vozovna Pankrác vozy řady T3. Od víkendu je patrné, podle webu mobilnitabla.cz, že dopravní podnik přestal až na výjimky vypravovat nízkopodlažní tramvaje Škoda 15T na linky 3 a 17. Místo nich jsou z pankrácké vozovny vypravovány dvojice T3, ve které je první vůz sice částečně nízkopodlažní, ale nelze se vyrovnat komfortu 100 % nízkopodlažních tramvají 15T. Ovšem pořad je to lepší řešení, než kdyby na trati jezdily pomalé a možná nebezpečné tramvaje.
Ač před týdnem Daniel Šabík, „neoficiální“ mluvčí DPP, sdělil pro MHD86.cz: „Snížení rychlosti u tramvají 15T neplánujeme,“ není jasné, proč tramvaje byly z rychlodráhy staženy a jsou provozovány na linkách, kde mohou jezdit pomalu. Dále na otázku z 23. listopadu: „Je pravda, že budou částečně tramvaje Škoda 15T přesunuty do jiných vozoven, aby nebrzdily provoz například na trati do Modřan, kde je povolena max. rychlost 60 km/h? Jaké přesuny mají nastat?“ dopravní podnik neodpověděl.
Přitom realita potvrdila informace ze zdrojů redakce.
Jak se k dlouhodobému problému staví technický ředitel a vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje?