Škoda a Sinara založily v Rusku podnik na výrobu tramvají a trolejbusů

Škoda Transportation a Sinara Group podepsaly dohodu o založení společného podniku na výrobu souprav metra, tramvají a trolejbusů. V souladu s podepsanou dohodou budou mít obě strany v novém podniku stejný podíl a výrobky společného závodu budou na trhu uvedeny pod značkou Sinara-Škoda.

Rusko představuje obrovský a perspektivní trh, na kterém se chceme dlouhodobě etablovat. Místní vozový park vyžaduje masivní obnovu a s tím souvisejí velké investice a příležitosti. Ve společnosti Sinara Group vidíme stabilního a spolehlivého partnera, se kterým budeme schopni rozvinout výrobu elektrických vozidel městské hromadné dopravy přímo v Rusku. Už v minulosti Škoda na tamní trh dodala mnoho kvalitních výrobků a já pevně věřím, že se silným partnerem se nám na předešlé úspěchy podaří navázat,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Díky partnerství s koncernem Škoda Transportation vytvoříme vysoce kvalitní a moderní vozidla pro městskou hromadnou dopravu, například tramvaje nové generace. Získané zkušenosti s vývojem, výrobou a servisem nám umožní vytvořit produkty, které překonají stávající vozidla z hlediska pohodlí, ergonomie, energetické účinnosti a šetrnosti k životnímu prostředí,“ doplnil Viktor Leš, generální ředitel Sinara – Transport Machines.

Sinara Group je ruská investiční společnost se sídlem v Jekatěrinburgu založená v roce 2001, která investuje zejména v oblasti nemovitostí,  dopravního strojírenství a finančních služeb. Její dceřiná společnost Sinara – Transport Machines se zabývá především výrobou a kompletním servisem lokomotiv a dalších vozidel. Firma byla založena v roce 2007 a má více než 30 000 zaměstnanců.

Spojili jsme se se současnou dvojkou na místním trhu kolejových vozidel, která má zkušenosti, moderní výrobní základnu a subdodavatelské zázemí. Ve spojení s know-how společnosti Škoda Transportation nabídneme svým zákazníkům ten nejlepší produkt a servis na trhu. Do Petrohradu například nabízíme nové energeticky úsporné moderní vozy metra poslední generace nebo nízkopodlažní tramvaje ForCity. Firma také nabízí pro zdejší trh trolejbusy s karosérií jednoho z místních výrobců,“ dodává Zdeněk Majer, člen představenstva a Senior Viceprezident pro Obchod skupiny Škoda Transportation. Sídlo společností Sinara-Škoda bude v pětimilionovém Petrohradu, který má druhý nejrozsáhlejší a rychle expandující dopravní systém v zemi.

V minulých letech dodala do Ruska společnost OOO VAGONMAŠ ze skupiny Škoda Transportation celkem 24 souprav metra NěVa pro Petrohrad, které významně zvýšily bezpečnost a komfort pro cestující. Historie tohoto projektu nového metra sahá až do roku 2007, kdy byl vyvinut prototyp vozu NěVa. Souprava také získala prestižní ocenění v kategorii nejlepší inovační projekt Sankt Petěrburg. Tato moderní vozidla nahradila i více než třicet let staré původní soupravy.

TZ Škoda


  • Naděje pro rozšíření tramvajové sítě v Cottbusu
    Tramvajová síť v německé Chotěbuzi bude poprvé od 80. let rozšířena. K financování přispěje i dotace ze strukturální podpory pro Lužici ve výši 36 milionů eur. Dopravní společnost Cottbusverkehr zajistí nejen nové linky a obnovu vozového parku, ale postaví také … Pokračovat ve čtení
  • Kukátko → Brnu vypomáhají tramvajáci z Mostecka
    Nová posila pro brněnský dopravní podnik. Tramvajáci z Mostecka. Dva dopravní podniky v České republice se dohodly na vzájemné spolupráci. Jednomu chybí řidiči, druhý nemá pro tramvajáky práci. Ondřeje Matěje Hrubeše (šéfredaktora dopravního magazínu MHD86.cz) zpovídal v pořadu Kukátko na vlnách Country … Pokračovat ve čtení
  • Dopravní podcast (145) → Adam Kotas, renovace lokomotivy Škoda 33E1
    Pozvání do Dopravního podcastu přijal Adam Kotas, který se podílí na renovaci už druhé lokomotivy Škoda 33E, známé jako "žehlička". Jaká je historie těchto lokomotiv? Jak probíhají opravy? Jaké komponenty je nejtěžší sehnat? A kde se v budoucnu zrenovované lokomotivy … Pokračovat ve čtení
  • Škoda Group představuje vlastní antikolizní systém
    Budoucnost dopravy jsou vozidla pohybující se bez řidičů v krátkých intervalech za sebou. Taková vozidla ale musí obsahovat řadu komponentů, které zajistí bezpečnost cestujících i ostatních účastníků dopravního provozu. Významný krok ve vývoji autonomních vozidel jsou tzv. antikolizní systémy, které … Pokračovat ve čtení
  • Historická autobusová linka v Plzni slavila úspěch
    Na začátku června spustily Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) novinku v podobě jízd historickým autobusem na Hracholuskou přehradu a zámek Kozel. Autobus až do konce prázdnin vyjížděl téměř každou neděli a v rámci jízdenky na Hracholuskou přehradu byla, kromě zpáteční cesty do … Pokračovat ve čtení