V Darmstadtu omladí vozový park tramvaje Stadler

Firma Stadler vyhrála zakázku na dodání 14 tramvají nové generace do německého Darmstadtu. Hodnota zakázky se pohybuje kolem 62 mil. EUR.

Tramvaje budou vybaveny asistenčním systémem s rozeznáváním dopravních značek, nové řešení podvozků má nabídnout lepší využití vnitřního prostoru a nebude chybět ani klimatizace.

Vozidlo má poskytnout bezbariérový přístup ke všem sedadlům ze všech dveří. Pětičlánkové tramvaje budou nést označení ST15. S délkou 43 metrů mají poskytnout kapacitu pro 284 cestujících, z toho 103 sedících. Uvedení do provozu je plánováno od poloviny roku 2022 do podzimu 2024.

Nové tramvaje nahradí 10 vozidel typu ST12 z roku 1990 a další čtyři vozy rozšíří vozový park. Zároveň má dopravní podnik dle smlouvy možnost zakoupit dalších 30 vozidel.

Darmstadt se nachází jižně od Frankfurtu nad Mohamen. Na tramvajové síti o 40 km jezdí 9 linek. Velkou roli hrají rychlodrážní tratě do vzdálených míst od centra města. Naposledy byly do města dodány tramvaje Alstom/LHB, známé například z Magdeburgu. Dvacítka jich byla dodána v roce 1998 a další 18 vozů bylo dodáno v roce 2007.


  • Naděje pro rozšíření tramvajové sítě v Cottbusu
    Tramvajová síť v německé Chotěbuzi bude poprvé od 80. let rozšířena. K financování přispěje i dotace ze strukturální podpory pro Lužici ve výši 36 milionů eur. Dopravní společnost Cottbusverkehr zajistí nejen nové linky a obnovu vozového parku, ale postaví … Pokračovat ve čtení
  • Kukátko → Brnu vypomáhají tramvajáci z Mostecka
    Nová posila pro brněnský dopravní podnik. Tramvajáci z Mostecka. Dva dopravní podniky v České republice se dohodly na vzájemné spolupráci. Jednomu chybí řidiči, druhý nemá pro tramvajáky práci. Ondřeje Matěje Hrubeše (šéfredaktora dopravního magazínu MHD86.cz) zpovídal v pořadu Kukátko na … Pokračovat ve čtení
  • Dopravní podcast (145) → Adam Kotas, renovace lokomotivy Škoda 33E1
    Pozvání do Dopravního podcastu přijal Adam Kotas, který se podílí na renovaci už druhé lokomotivy Škoda 33E, známé jako "žehlička". Jaká je historie těchto lokomotiv? Jak probíhají opravy? Jaké komponenty je nejtěžší sehnat? A kde se v budoucnu zrenovované … Pokračovat ve čtení
  • Škoda Group představuje vlastní antikolizní systém
    Budoucnost dopravy jsou vozidla pohybující se bez řidičů v krátkých intervalech za sebou. Taková vozidla ale musí obsahovat řadu komponentů, které zajistí bezpečnost cestujících i ostatních účastníků dopravního provozu. Významný krok ve vývoji autonomních vozidel jsou tzv. antikolizní systémy, … Pokračovat ve čtení
  • Historická autobusová linka v Plzni slavila úspěch
    Na začátku června spustily Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) novinku v podobě jízd historickým autobusem na Hracholuskou přehradu a zámek Kozel. Autobus až do konce prázdnin vyjížděl téměř každou neděli a v rámci jízdenky na Hracholuskou přehradu byla, kromě zpáteční cesty … Pokračovat ve čtení

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou