Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil dezinfekci interiéru všech tramvajových vozů ozónem. K tomuto kroku se DPP rozhodl z důvodu vyhlášení chřipkové epidemie. Tato metoda účinně odstraňuje viry, bakterie, houby, původce zápachu a je několikanásobně účinnější než dezinfekce běžnými chemickými prostředky, které DPP při úklidech tramvají denně používá.
„Touto moderní a vysoce účinnou technologií jsme schopni vydezinfikovat zhruba 10 až 12 tramvají denně v závislosti na provozních požadavcích. Dezinfekci budeme provádět paralelně ve 3 vozovnách. Ošetření jednoho krátkého vozu touto metodou zabere minimálně hodinu, u vozů 14T nebo 15T musíme počítat se zhruba dvojnásobnou dobou,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.
Dezinfekci a odstranění pachů provede DPP pomocí „aktivního kyslíku“ O3 generátorem ozonu GO-7000, který činidlo vytváří ve dvou úrovních výkonu (3,5 a 7 g/hod). Výhodou tohoto zařízení je jeho mobilita, bezúdržbový provoz, nízká spotřeba el. energie, tichý chod, ale i časovač chodu.
Zařízení však nenahrazuje mechanickou resp. chemickou dezinfekci, například běžným konvenčním prostředkem SAVO apod., který DPP používá při úklidu tramvají denně. Každá tramvaj, kterou DPP vypravuje do provozu prochází tzv. denním úklidem. Ten DPP provádí v nočních hodinách po zatažení tramvaje do vozovny. Jednou za 6 týdnů se každá tramvaj dostane i na tzv. velký úklid.
Ozon O3 je nejsilnější přírodní oxidační činidlo (3 000x rychlejší než chlór). Dezinfekce ozónem se používá ve zdravotnictví a potravinářském průmyslu. Tato technologie má dlouhodobé účinky a její účinnost je i v prostorách, kam nelze účinně aplikovat jakoukoliv dezinfekci. Je to plyn, který se dostane hluboko do všech skulin interiéru tramvají a pórů materiálů. Nenechává žádné stopy na tkaninách ani kůži. Je ideální pro alergiky a astmatiky.
TZ DPP
- Ostrava zavedla 24hodinovou jízdenku z jízdenkomatuDopravní podnik Ostrava (DPO) zavádí novinku v nákupu jízdenek. 24hodinovou jízdenku bude nyní možné zakoupit také v tyrkysových jízdenkomatech přímo na bezkontaktní platební kartu a Kreditní jízdenku. Doposud fungoval systém … Pokračovat ve čtení
- Rozvoj PIDu v roce 2020 a sliby do roku 2021Rok 2020 znamenal pro systém Pražské integrované dopravy i přes nelehkou situaci s pandemií koronaviru významné rozšíření do Středočeského kraje, posun v informování cestujících i představení nové podoby zastávek a vozidel. Díky … Pokračovat ve čtení
- Kukátko: Navštivte čtyři póly PrahyInstitut plánování a rozvoje hlavního města Prahy označil čtyři póly Prahy – severní, jižní, západní a východní. Kde je najdete a jak se k nim dostat městskou dopravou?Druhou "atrakcí" IPRu … Pokračovat ve čtení
- V Berlíně vyjely nové jednotky S-BahnuOd 1. ledna 2020 vozí cestující berlínského S-bahnu nové železniční jednotky řady 483/484. První souprava vyjela na linku S47 jezdící v trase Spindlersfeld – Hermannstraße. Pomyslnou štafetu nové jednotce předala souprava typu … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (91): Předčasná architektonická soutěž pro terminál vysokorychlostní železnice Praha východ?Vítejte u prvního Dopravního podcastu v roce 2021. Přelom roku přinesl řadu novinek v městské i železniční dopravě, které jsme si nemohli nechat ujít. A jaká jsou témata 91. Dopravního … Pokračovat ve čtení