Ochranných hygienických prostředků, jako jsou roušky, respirátory, rukavice apod. je stále akutní nedostatek. I přes usnesení vlády všem osobám v ČR o zákazu pohybu a pobytu na všech místech mimo bydliště bez ochranných prostředků dýchacích cest (nos a ústa), se roušek či respirátorů nedostává ani pracovníkům v první linii, jako jsou například zdravotníci, hasiči, řidiči či strojvedoucí v MHD.
MHMP a Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se proto rozhodly zajistit si alespoň nejnutnější množství roušek vlastními silami s využitím výrobních kapacit v ČR. Desítky šiček české společnosti TIMO začaly ode dneška šít v Litoměřicích roušky pro Prahu a DPP. Díky této objednávce dala Praha práci desítkám pracovnic, které by jinak vzhledem k současným mimořádným opatřením skončily bez zaměstnání. První zásilku roušek Praha i DPP očekávají v pondělí 23. března. Obratem je budou distribuovat pracovníkům v první linii.
Výrobu roušek bude v dílnách v Litoměřicích ve dvousměnném provozu zajišťovat 40 šiček a dalšího obslužného personálu. Díky této objednávce Prahy a DPP tak pracovnice společnosti TIMO mají zajištěnou práci na další období. Vzhledem k mimořádným opatřením, uzavření ochodů s textilem a propadu běžných objednávek by jinak s největší pravděpodobností přišly o práci.
První dodávku roušek z Litoměřic očekává Praha a DPP již v pondělí 23. 3. 2020. DPP ji prioritně rozdistribuuje těm zaměstnancům, kteří jsou v nejčastějším kontaktu s veřejností, zejména řidičům a strojvedoucím. Další várky roušek by měly následovat v dalších dnech. Praha a DPP si v Litoměřicích zatím objednal několik desítek tisíc vysoce kvalitních bavlněných roušek.
Dvouvrstvé roušky, které si Praha a DPP nechávají šít v Litoměřicích ve společnosti TIMO, jsou vyrobeny ze 100% bavlněné a zdravotně nezávadné tkaniny podle kritérií mezinárodního testovacího a certifikačního systému pro textilie Öko-Tex Standard 100. Tkaniny s tímto certifikátem jsou testovány nezávislými institucemi Öko-Tex na pH hodnotu, obsah formaldehydu, přítomnost pesticidů, extraktu, obsahu těžkých kovů, chlorované organické nosiče a konzervační látky (např. pentachlorfenol nebo tetrachlorophenol) či přítomnost alergizujících a potenciálně karcinogenních barviv.
Výhodou těchto dvouvrstvých roušek je možnost opakovaného použití, lze je prát či vyvařovat, žehlit a pak opět nasadit. Lze do nich vkládat antibakteriální a antivirotickou vložku a měnit pouze tu. Díky ekologické výrobě a možnosti opakovaného používání jsou šetrnější k životnímu prostředí než roušky jednorázové.
Kromě toho DPP využívá kapacitu i těch zaměstnanců, kteří vzhledem k mimořádným opatřením nemohou vykonávat svoji práci. Na výzvu DPP se téměř desítka pracovníků středisek dopravních informací rozhodla na bázi dobrovolnosti šít další roušky pro DPP, které doplní dodávky z Litoměřic.
TZ DPP
- Studie hovoří ve prospěch prodloužení H-Bahnu v DortmunduDortmund si nechal vypracovat dvě dopravní zprávy týkající se prodloužení dráhy H-Bahnu financované ministerstvem dopravy spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko. Oba projekty prodloužení spojuje nutnost vývoje nového automatizačního systému. Dortmund zvažuje … Pokračovat ve čtení
- Čtyři desítky Vectronů pro TX LogistikV Mnichově společnosti Siemens Mobility a FS Italiane Group spolu se svou dceřinou společností TX Logistik AG podepsaly smlouvu na dodávku 40 lokomotiv Vectron. Zakázka zahrnuje i servisní smlouvu na … Pokračovat ve čtení
- Škoda Group a Tesmec spojují síly ve vývoji vysoce výkonných a udržitelných železničních řešeníŠkoda Group, přední evropský výrobce komponentů a vozidel pro veřejnou dopravu, zahajuje strategickou technologickou spolupráci s renomovanou společností Tesmec Group, která se specializuje na infrastrukturní technologie. Cílem této spolupráce, kterou … Pokračovat ve čtení
- Za kulisami druhé nejlepší MHD světa: Jak Praha čelí vandalismu?Praha se pyšní druhou nejlepší městskou hromadnou dopravou na světě, hned po Berlínu. Ale zatímco dopravní systém funguje jako dobře promazaný stroj, jsou oblasti, které by zasloužily lepší péči a … Pokračovat ve čtení
- Varšava věnuje Kyjevu soupravy metra 81-71Kyjev obdrží vysloužilé vozy varšavského metra. Jedná se o 60 vagonů řady 81-71. Koncem dubna do Kyjeva doputoval první vůz č. 7. … pokračování pro předplatitele na Patreonu.