Ochranných hygienických prostředků, jako jsou roušky, respirátory, rukavice apod. je stále akutní nedostatek. I přes usnesení vlády všem osobám v ČR o zákazu pohybu a pobytu na všech místech mimo bydliště bez ochranných prostředků dýchacích cest (nos a ústa), se roušek či respirátorů nedostává ani pracovníkům v první linii, jako jsou například zdravotníci, hasiči, řidiči či strojvedoucí v MHD.
MHMP a Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se proto rozhodly zajistit si alespoň nejnutnější množství roušek vlastními silami s využitím výrobních kapacit v ČR. Desítky šiček české společnosti TIMO začaly ode dneška šít v Litoměřicích roušky pro Prahu a DPP. Díky této objednávce dala Praha práci desítkám pracovnic, které by jinak vzhledem k současným mimořádným opatřením skončily bez zaměstnání. První zásilku roušek Praha i DPP očekávají v pondělí 23. března. Obratem je budou distribuovat pracovníkům v první linii.
Výrobu roušek bude v dílnách v Litoměřicích ve dvousměnném provozu zajišťovat 40 šiček a dalšího obslužného personálu. Díky této objednávce Prahy a DPP tak pracovnice společnosti TIMO mají zajištěnou práci na další období. Vzhledem k mimořádným opatřením, uzavření ochodů s textilem a propadu běžných objednávek by jinak s největší pravděpodobností přišly o práci.
První dodávku roušek z Litoměřic očekává Praha a DPP již v pondělí 23. 3. 2020. DPP ji prioritně rozdistribuuje těm zaměstnancům, kteří jsou v nejčastějším kontaktu s veřejností, zejména řidičům a strojvedoucím. Další várky roušek by měly následovat v dalších dnech. Praha a DPP si v Litoměřicích zatím objednal několik desítek tisíc vysoce kvalitních bavlněných roušek.
Dvouvrstvé roušky, které si Praha a DPP nechávají šít v Litoměřicích ve společnosti TIMO, jsou vyrobeny ze 100% bavlněné a zdravotně nezávadné tkaniny podle kritérií mezinárodního testovacího a certifikačního systému pro textilie Öko-Tex Standard 100. Tkaniny s tímto certifikátem jsou testovány nezávislými institucemi Öko-Tex na pH hodnotu, obsah formaldehydu, přítomnost pesticidů, extraktu, obsahu těžkých kovů, chlorované organické nosiče a konzervační látky (např. pentachlorfenol nebo tetrachlorophenol) či přítomnost alergizujících a potenciálně karcinogenních barviv.
Výhodou těchto dvouvrstvých roušek je možnost opakovaného použití, lze je prát či vyvařovat, žehlit a pak opět nasadit. Lze do nich vkládat antibakteriální a antivirotickou vložku a měnit pouze tu. Díky ekologické výrobě a možnosti opakovaného používání jsou šetrnější k životnímu prostředí než roušky jednorázové.
Kromě toho DPP využívá kapacitu i těch zaměstnanců, kteří vzhledem k mimořádným opatřením nemohou vykonávat svoji práci. Na výzvu DPP se téměř desítka pracovníků středisek dopravních informací rozhodla na bázi dobrovolnosti šít další roušky pro DPP, které doplní dodávky z Litoměřic.
TZ DPP
- Dvacet nových lokomotiv Vectron s funkcí XLoad pomůže zefektivnit obsluhu alpského regionuŠvýcarská společnost SBB Cargo International AG ve spolupráci se Südleasing GmbH pořizuje dalších 20 vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron s funkcí XLoad. Nákladní dopravce SBB Cargo International si bude lokomotivy pronajímat … Pokračovat ve čtení
- Nad aplikací Pozor tramvaj! se zavřela vodaSnaha ochránit nepozorné chodce vyústila v testování aplikace, která má upozornit na blížící se tramvaj. Původně se zapojilo pouze pár vozů a občas je vidět i souprava s nálepkou na dveřích. Po … Pokračovat ve čtení
- Festivalové jízdenky mají v Ostravě úspěchVíce než 4,7 tisíce prodaných festivalových jízdenek v celkové hodnotě přes milion korun. Dopravní podnik Ostrava (DPO) i letos v době konání letních festivalů nabídl zákazníkům speciální zvýhodněné sedmidenní jízdné v ceně 250 korun. … Pokračovat ve čtení
- Speciální linka H1 pro hendikepované vyjede 26. července 2024 naposledyZ důvodu minimální a stále klesající poptávky cestujících skončí k 26. červenci 2024 po více než 30 letech provoz speciální autobusové linky H1 v aktuální trase Náměstí Republiky – Chodov. … Pokračovat ve čtení
- Mobilní tabla: Po upadlém kole část flotily tramvají KT8N odstavena z provozuKvůli nehodě, při níž za jízdy upadlo kolo tramvaji KT8N, nyní jsou některé vozy tohoto typu odstaveny z provozu, jak informuje server mobilnitabla.cz. Podle webu sledující pražské tramvaje se má … Pokračovat ve čtení