Když se řekne „trolejbus“, představíme si především legendární vozy Škoda 14 Tr a Škoda 15 Tr. Jak to s nimi vypadá? Kde ještě jezdí v Česku v jakých počtech? A jaká města mají historické vozy? O tom jsme si povídali s Romanem v 59. díle Dopravního podcastu.
Pravidelný provoz trolejbusů Škoda 14 Tr a Škoda 15 Tr v Česku (stav 1. pololetí 2020):
Ústí nad Labem: 25 vozů Škoda 15 Tr
České Budějovice: 9 vozů Škoda 15 Tr
Pardubice: 1 vůz Škoda 14 Tr občas v provozu
Brno: 19 vozů Škoda 14 Tr a 2 vozy Škoda 15 Tr
Pokud máte aktuální informace o provozu těchto vozů ve zmíněných městech, budeme rádi, když se ozvete.
Zdroj dat: seznam-autobusu.cz a Zpravodaj KMD
- Středočeský radní Borecký se plete. Praha 6 podporuje dostavbu Pražského silničního okruhu, modernizaci tratě Praha – Kladno, i tramvaj do Velkých Přílep – ač o ní nikdy neslyšelaVedení Středočeského kraje se ohradilo proti návrhu Prahy 6, která plánuje ve spolupráci s hlavním městem, TSK, Ropidem a policií zavést opatření pro preferenci městské hromadné dopravy s cílem eliminovat dopravní … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (175) → Traian Urban, EIT Urban MobilityJaká je budoucnost autonomní dopravy? Dočkáme se automaticky vedených autobusů v běžném provozu? Jsou reálné projekty takzvaných 15 minutových měst? Jaké zkušenosti s tím mají Paříž, Utrech, či Oxford? … Pokračovat ve čtení
- Jak si Praha stojí ve srovnání s jinými evropskými velkoměsty? Skvělá MHD, nárůst aut a dostupná práceInstitut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) představil v Centru architektury a městského plánování (CAMP) analýzu, která porovnává Prahu s 11 dalšími evropskými městy. Dozvíme se, kde se … Pokračovat ve čtení
- V oblasti Masarykova nádraží začne první letošní rekonstrukce tramvajové tratě v centru PrahyOd pondělí 29. dubna 2024 do konce školního roku, tj. do soboty 29. června 2024 bude Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) rekonstruovat tramvajovou trať v oblasti Masarykova nádraží, konkrétně … Pokračovat ve čtení
- Praha 6 chce rozšířit platnost BUS pruhů a kolony aut posunout před své hraniceZatížení Prahy 6 individuální automobilovou dopravou, která směřuje do hlavního města ze severozápadu od metropole, atakuje hranice únosnosti. Praha 6 připravila soubor opatření, která podpoří cestování hromadnou dopravou. Na … Pokračovat ve čtení