Linka S7 už není průjezdná. Důvodem byla její nespolehlivost

V souvislosti s rozsáhlou výlukovou činností Správy železnic na trati 171 / linka S7 Praha – Beroun došlo od pondělí 31. srpna 2020 ke změně jízdních řádů. Cílem změn je zvýšit přesnost a pravidelnost vlaků na této frekventované příměstské lince v době rozsáhlé modernizace tratě, která má zajistit podstatné zvýšení kvality cestování a zlepšení provozu.

V jízdních řádech linky S7 Český Brod – Praha – Řevnice – Beroun došlo k těmto významným změnám:

  • Rozdělení ramene Český Brod – Řevnice / Beroun v obou směrech, vlaky pojedou v úsecích Český Brod – Praha Masarykovo nádraží a Praha hl.n. – Řevnice / Beroun. Tím dojde ke zvýšení přesnosti a spolehlivosti vlaků na obou ramenech této linky. Cestující využívající přímé spojení přes Prahu hl.n. však budou muset přestoupit a využít např. pěší přesun mezi hlavním a Masarykovým nádražím.
  • Přibližně polovina osobních vlaků v pracovní dny, jedná se o spoje S7 Praha – Řevnice a zpět, bude v době dopravní špičky v méně vytíženém směru odkloněno na trať přes Krč a nezastaví ve stanici Praha-Smíchov. Přes Krč tak pojedou ranní vlaky Praha – Řevnice a odpolední spoje Řevnice – Praha. Vlaky S7 Praha – Řevnice v hlavním přepravním proudu (ráno do Prahy, odpoledne z Prahy) však i nadále pojedou přes stanici Praha-Smíchov.
  • Budou zrušeny ranní posilové spoje Praha hl.n. – Praha-Radotín a zpět. Ve směru do centra budou tyto spoje částečně nahrazeny zastavením ranních rychlíků Klatovy – Praha ve stanici Praha-Radotín.

Součástí úpravy jízdních řádů je také úprava oběhu souprav. Nově tak budou na některých spojích zajíždět vratné soupravy, které dosud obsluhovaly především spoje Praha – Řevnice a zpět, nově až do stanice Beroun. Zároveň dojde k prodloužení obratových časů ve stanici Praha hl.n., což má pozitivně přispět k pravidelnosti a přesnosti vlaků na lince S7 a k zamezení přenosu zpoždění mezi vlaky.

TZ ČD