Hlavní město Praha společně s ROPIDem a Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) představily prototyp autobusu v nové barevné kombinaci dle výsledků soutěže na novou vizuální identitu systému Pražské integrované dopravy (PID). Pro vyzkoušení přesných barevných odstínů i detailů polepů byl zvolen nejtypičtější zástupce nízkopodlažních autobusů v Praze – typ SOR NB12. Veřejnost se bude s autobusem v nových barvách setkávat na lince 176 z Karlova náměstí na Strahov.
Vítězem soutěže na novou jednotnou vizuální identitu Pražské integrované dopravy se stalo studio superlative.works se svým návrhem kombinace červené a světle šedé barvy poskládané na vozidlech do vertikálních pruhů. Součástí soutěže bylo kromě jednotného vzhledu také nové logo systému PID. Nyní vzniká podrobný grafický manuál, po jeho schválení Radou hl. m. Prahy budou podle manuálu postupně dodávána nově pořizovaná vozidla PID v novém designu.
- Na Českolipsku vyjedou o víkendu historické vlaky
- DPP vysoutěžil zhotovitele rekonstrukce stanice Českomoravská, stavba začne v lednu 2025
- DPP zve návštěvníky na Den otevřených dveří do garáže Hostivař
- Metro D je poprvé propojeno s trasou C, rovnou na dvou místech
- Podcast dopravní 6 (41) → Břevnov, radarové kamery, školní ulice a BUS pruhy
„Cílem projektu nové vizuální identity PIDu je sjednotit podobu dopravních prostředků v celém společném dopravním systému Prahy a Středočeského kraje, posílit viditelnost značky PID a prezentovat integrovanou dopravu jako moderní systém veřejné dopravy, kde lze na jednu jízdenku využít jakýkoli dopravní prostředek i jakéhokoli dopravce,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
„Na prototypu autobusu SOR jsme si chtěli vyzkoušet nejen, jak vypadají v praxi vybrané odstíny barev, ale také jak budou viditelné detaily až do úrovně jednotlivých piktogramů. Samozřejmě nás také velmi zajímá, jak bude na nový vzhled vozidel reagovat široká veřejnost,“ uvedl ředitel ROPIDu Petr Tomčík.
„Zajistili jsme první prototyp připravované nové vizuální identity PIDu na jeden z našich standardních autobusů, aby bylo možné ke grafickému návrhu odladit všechny připomínky, včetně těch například ze strany slabozrakých. Až bude Radou hlavního města Prahy schválen finální grafický manuál nové jednotné vizuální identity PIDu, začneme podle něj soutěžit a objednávat nová vozidla pro DPP. Předpokládáme, že první z nich v novém designu by v DPP měla jezdit v průběhu příštího roku. Nová vizuální identita PIDu se bude objevovat na vozidlech DPP postupně, v závislosti na přirozené obnově vozového parku, tempem zhruba sto autobusů za rok. Vzhledem k velikosti autobusové flotily DPP obměna potrvá zhruba deset let,“ dodal generální ředitel DPP Petr Witowski.
Nové grafické řešení se netýká tradiční ikonické tramvaje T3 a některých dalších typů vozidel, u nichž se v dohledné době neočekává nutnost přelakování (např. tramvaje typu 15T nebo metro typu M1).
TZ MHMP