V německé Bochumi a Gelsenkirchenu byly postupně vyřadily čtyři desítky nízkopodlažních tramvají MGT6D (místně značené NF6D). Ty byly vyráběny v letech 1990 až 2000 firmou Düwag (Siemens). Přes tři stovky vozů zamířily do mnoha německých měst.
Bochum s Gelsenkirchenem provozovaly 42 těchto tramvají. V roce 2015 trápily vozy technické problémy a byla snížena jejich maximální povolená rychlost na 30 km/h, jak jste se mohli dočíst na webu MHD86.cz v únoru 2015.
Téhož roku se dopravní podnik rozhodl nakoupit 42 nízkopodlažních tramvají Variobahn od Stadleru. Tyto vozy měly ve finále nahradit dosluhující nízkopodlažní Düwag.


V roce 2017 vyhrál bochumský dopravní podnik výběrové řízení na dodání tramvají do polské Lodži. A tak v letech 2018 až 2020 putovala většina vozů MGT6D do Polska.

Poslední dva vozy, ev. č. 401 a 421, vyjely naposledy 13. 11. 2020 na linky 308 a 318. Následně budou dodány také do Lodže. V Bochumi nezůstane žádný vůz tohoto typu ani jako historické vozidlo.
V Lodži jezdí Düwagy bez zásadnějších komplikací a podílí se významně na procentu nízkopodlažních spojů.