Ve pátek 20. června byla v Praze představena nová tramvaj Škoda 52T. Nejprve proběhlo dopolední představení vozu v areálu vozovny Hloubětín pro pozvané hosty a zástupce médií, následně v 12:51 proběhla první jízda s cestujícími po trase linky 12.
Akce ve vozovně Hloubětín proběhla poměrně stroze, až obyčejně – ve srovnání s představením tramvaje Škoda 15T facelift, Škoda 39T (+videomapping)v Ostravě, či Škoda 46T ve Frankfurtu. Podrobněji tuhle věc probíráme s Romanem Hlochem v Dopravním podcastu číslo 199.
Přesto, tramvaj Škoda 52T si nenechal ujít snad nikdo, kdo žije městskou dopravou a to především tramvajemi. Do Hloubětína dorazili všichni, kteří podporují tramvajovou dopravu a její budoucnost. Na místě bylo nespočet vedoucích pracovníků z dopravního podniku, či Ropidu. Velká radost byla vidět také na Filipu Jiříkovi, který byl u celého projektu a vývoje nové tramvaje pro Prahu z pozice projektového manažera za dopravní podnik.
A velký zájem veřejnosti se ukázal i ve smyčce Lehovec, kde začínala první jízda s cestujícími. Když tramvaj s pozvanými hosty a zástupci médií přijížděla na Lehovec, vyskytl se pohled na stovky Pražanů, kteří se těší na nové tramvaje. A je to dobře. Je dobře, že Pražané mají zájem o nové tramvaje a chtějí moderní tramvajovou dopravu. Tramvaj z Lehovce odjela plná „po strop“. Zátěžová zkouška proběhla úspěšně a i klimatizace ve voze zvládala dostatečnou výměnu vzduchu.
Obrovský zájem byl o svezení tramvají Škoda 52T po celé odpoledne. Byly situace, kdy lidé zůstávali na zastávce, protože se do tramvaje nevyšli. Dodejme, že nová tramvaj jezdila na vloženém pořadí linky 12 a tak nebyla snížena kapacita běžných spojů.
Nejen první jízdu s novináři, ale také jízdy na lince 12 se ujal Jan Šurovský, technický ředitel dopravního podniku pro povrchu. K ruce mu byl Martin Brejša z technické kontroly, který byl před lety i u tehdy nových tramvají Škoda 15T.















