Na dnešním programu zasedání Rady hl. m. Prahy byl zařazen bod projednávající zavedení zkušebního provozu expresní autobusové linky vedené Strahovským tunelem, tzv. tunelbusu. Zmíněný bod byl při projednávání přerušen na neurčito. Podle informace tiskového mluvčího magistrátu hl. m. Prahy Víta Hofmana chtějí jednotlivé politické kluby mezi sebou ještě projednat jednotlivé trasy tunelbusu před finálním rozhodnutím.
Spuštění tunelbusů není prioritou pro organizátora pražské dopravy společnost Ropid. Jenže po zavedení expresních linek dlouhodobě volají nejen samotní Pražané, ale také radní a zastupitelé jednotlivých městských částí a Výbor pro dopravu hl. m. Prahy.
Například cesta z Proseku, či Letňan do Dejvic zabere městskou dopravou cca 45-55 minut. Oproti tomu jízda autem, i přes silný provoz v oblasti kolem tunelu Blanka, zabere třetinový čas. Proto se velmi nabízí zavedení autobusové linky tunelovým komplexem Blanka. Podobné zrychlení může nabídnout také autobus mezi Dejvicemi a Smíchovem prostřednictvím Strahovského tunelu.
Ropid v minulosti propočítával jednotlivé varianty tunelbusových linek. Sliboval jejich zveřejnění na svých webových stránkách v průběhu jara 2017, jenže dosud přepravní průzkumy a modely tají. Přitom teď, když je vyvíjen tlak na zavedení expresních linek by bylo velmi vhodné, aby Ropid tyto údaje zveřejnil. Podle zákulisních informací nejlépe vychází linka Letňany – Prosek – Dejvická a následuje linka Dejvická – Anděl – Na Knížecí.