Vypravení tramvají T6A5 bez platebních terminálů bylo pochybení vozovny Žižkov, sdělil dopravní podnik

Minulý týden jste se dočetli na MHD86.cz, jak pražský dopravní podnik (DPP) vypravil ve čtvrtek 26. září na linku s cestujícími dříve vyřazené tramvaje T6A5. Důvodem bylo velké množství neprovozuschopných tramvají, které jsou dlouhodobě odstaveny ve vozovnách. Tramvaje T6A5 jezdily na lince 16 bez platebních terminálů, ač v dubnu 2019 se podnik chlubil, že cestující si může koupit jízdenku pomocí platební karty v každé tramvaji. Podle vyjádření dopravního podniku pochybili pracovníci vozovny Žižkov.


„Omlouváme se, ale došlo k pochybení údržby v depu Žižkov při přípravě tramvají na další den do provozu. Tato souprava byla po technické stránce způsobilá, ale v rámci údržby bylo opomenuto osadit vozidlo terminálem pro bezkontaktní platby,“ sdělila pro MHD86.cz Aneta Řehková, tisková mluvčí DPP.

Potvrdila se také skutečnost, že cestující nebyli před nástupem do vozidel informování o chybějících platebních terminálech pro nákup jízdenky.„Cestující jsme neinformovali, po zjištění nedostatku jsme se zaměřili na jeho okamžitou nápravu. Vlak byl v provozu pouze část plánovaného výkonu linky 16, pořadí 816. V současné době je již osazen terminálem pro bezkontaktní platby,“ dodala Řehková. Ve čtvrtek odpoledne už souprava do provozu už nevyjela.

Tisková mluvčí dopravního podniku dále potvrdila informaci, o které se psalo na facebookovské stránce Tramvaje v České republice, že byl vydán zákaz vypravovat tramvaje bez platebního terminálu na linky. „Vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje vydal na základě tohoto případu nařízení, podle kterého nesmí být do provozu vypravena jakákoliv tramvaj bez funkčního terminálu pro bezkontaktní platby jízdného,“ sdělila Aneta Řehková (DPP).

Připomeňme, že s nedostatkem tramvají bojoval dopravní podnik už na začátku září. Tehdy na linku 7 vypravil retrovozy z linky 23. V tomto případě však vozidla byla standardně vybavena platebními terminály. I přesto byly po několika hodinách všechny 3 retrosoupravy z linky 7 staženy.

O tom, jak dopravní podnik promarnil šanci se záložními retrotramvajemi řady T3 jsme mluvili v 37. díle Dopravního podcastu.

úvodní foto: Roman Hloch, Tramvaje v České republice

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.