Vedení hlavního města od poloviny loňského roku v tichosti připravuje zásadní změnu vzhledu pražské MHD. Kombinace barev, na kterou jsou obyvatelé metropole desetiletí zvyklí, má ustoupit novému vizuálnímu designu. Podle ODS jde o zbytečné plýtvání stovkami milionů korun, které nezlepší fungování MHD ani komfort cestujících.
„Nedávno jsme upozornili, že 23. 12. 2019 představenstvo Dopravního podniku Praha podepsalo netransparentně z ruky zakázku na servis vozů metra za 15 miliard. Neprůhledné zadávání zakázek spojené s pražskou MHD ale pokračuje. Primátor Hřib a radní Scheinherr se v tichosti chystají zásadně změnit barevnost pražských tramvají a autobusů. Schválili uzavřenou soutěž na nový vizuální styl MHD, jejího vítěze a podobu vítězného návrhu ale stále tají,“ upozorňuje předsedkyně pražských zastupitelů ODS Alexandra Udženija.
„Navíc tato zakázka na nový vizuální styl MHD vzbuzuje řadu otázek. V uzavřeném řízení bylo napřímo osloveno pouze pět grafických studií. Není jasné, kdo a podle jakého klíče tyto firmy vybral a proč neproběhlo otevřené výběrové řízení. Dost mi to připomíná legendární výběrové řízení na Šlechtovu restauraci. Také není zřejmé, kolik bude změna vizuální stylu MHD stát. Pokud bude snaha přestříkat všechny tramvaje a autobusy, může se jednat až o stovky milionů korun. Dovedu si představit lepší využití takových prostředků pro Pražany, třeba k náboru chybějících řidičů a zvýšení komfortu pro cestující. Před volbami se to z úst pirátských zastupitelů jen hemžilo transparentností, ale po volbách skutek utekl, “ dodává Alexandra Udženija.
TZ ODS Praha
- Kukátko: Navštivte čtyři póly PrahyInstitut plánování a rozvoje hlavního města Prahy označil čtyři póly Prahy – severní, jižní, západní a východní. Kde je najdete a jak se k nim dostat městskou … Pokračovat ve čtení
- V Berlíně vyjely nové jednotky S-BahnuOd 1. ledna 2020 vozí cestující berlínského S-bahnu nové železniční jednotky řady 483/484. První souprava vyjela na linku S47 jezdící v trase Spindlersfeld – Hermannstraße. Pomyslnou štafetu nové jednotce … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (91): Předčasná architektonická soutěž pro terminál vysokorychlostní železnice Praha východ?Vítejte u prvního Dopravního podcastu v roce 2021. Přelom roku přinesl řadu novinek v městské i železniční dopravě, které jsme si nemohli nechat ujít. A jaká jsou … Pokračovat ve čtení
- Nízkopodlažní tramvaje Düwag slaví 25 let v DüsseldorfuPřed 25 lety, 12. ledna 1996, byla dodána do německého Düsseldorfu první nízkopodlažní tramvaj. Tu vyrobil místní závod Düwag (firmu Düwag koupila společnost Siemens Mobility). Konkrétně se … Pokračovat ve čtení
- Zápisky občasného tramvajáka (13): Jak jsem zjistil, že jsem blázenDnešní odpolední směna na klasické lince z Kobylis, nábřežní lince č. 17, by šla nazvat takto: Jak jsem zjistil, že jsem blázen. Přicházím na střídání na zastávce … Pokračovat ve čtení