Dopravní společnost Zlín – Otrokovice již má k dispozici čísla o přepravených osobách v uplynulém roce. Celkový počet cestujících dosáhl více než 33 a půl milionu a proti předchozímu roku se zvýšil o 4,3 procenta.
Již čtvrtým rokem za sebou přibylo v trolejbusech a autobusech MHD Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice přepravených cestujících. V roce 2019 představoval meziroční nárůst počtu cestujících 4,31 procenta. Celkový počet přepravených osob se zvýšil z 32,288 milionu cestujících v roce 2018 na 33,681 milionu v roce 2019. Městský autobus nebo trolejbus tedy použilo o téměř 1,4 milionu cestujících více než v roce předchozím. Pro srovnání – v roce 2015 bylo přepraveno 31,459 milionu cestujících. Meziroční nárůst posledního ukončeného roku byl nejvýraznější.
Počet přepravených osob v MHD se vypočítává podle jednotné metodiky pro všechny členy Sdružení dopravních podniků ČR. Celkový počet přepravených osob v MHD se vypočítává z počtu prodaných jízdenek podle jednotlivých tarifních kategorií a druhů jízdného. U časových jízdenek se používají koeficienty, které zohledňují počet jízd, které průměrný cestující s časovou jízdenkou vykoná.
„K největšímu nárůstu počtu cestujících došlo v kategorii časových jízdenek. Počet cestujících s občanskými časovými jízdenkami se sice téměř nezměnil, ale přibylo nám cestování mladých lidí s juniorpasy. Dnes tvoří juniorpasy téměř čtvrtinu ze všech prodaných časových jízdenek. V důsledku zavedení juniorpasů se naopak snížily počty prodaných zlevněných jízdenek pro žáky a studenty,“ upřesnil vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek.
Významnou skupinou přepravovaných osob jsou u DSZO důchodci nad 70 let věku, kteří po zakoupení seniorpasu cestují ve vozidlech MHD již zadarmo. V loňském roce na ně připadlo 4,355 milionu jízd.
„Vážíme si zvyšujícího se zájmu veřejnosti o používání MHD. Jako velmi pozitivní vidíme skutečnost, že nám zejména díky výhodným juniorpasům přibylo mladých cestujících. Je důležité, aby si už od dětských let zvykali na využívání MHD a považovali za zcela normální, že se člověk pohybuje po městě městskou dopravou,“ poznamenal ředitel DSZO Josef Kocháň.
TZ DSZO
- Nad aplikací Pozor tramvaj! se zavřela vodaSnaha ochránit nepozorné chodce vyústila v testování aplikace, která má upozornit na blížící se tramvaj. Původně se zapojilo pouze pár vozů a občas je vidět i souprava s nálepkou na dveřích. Po … Pokračovat ve čtení
- Festivalové jízdenky mají v Ostravě úspěchVíce než 4,7 tisíce prodaných festivalových jízdenek v celkové hodnotě přes milion korun. Dopravní podnik Ostrava (DPO) i letos v době konání letních festivalů nabídl zákazníkům speciální zvýhodněné sedmidenní jízdné v ceně 250 korun. … Pokračovat ve čtení
- Speciální linka H1 pro hendikepované vyjede 26. července 2024 naposledyZ důvodu minimální a stále klesající poptávky cestujících skončí k 26. červenci 2024 po více než 30 letech provoz speciální autobusové linky H1 v aktuální trase Náměstí Republiky – Chodov. … Pokračovat ve čtení
- Mobilní tabla: Po upadlém kole část flotily tramvají KT8N odstavena z provozuKvůli nehodě, při níž za jízdy upadlo kolo tramvaji KT8N, nyní jsou některé vozy tohoto typu odstaveny z provozu, jak informuje server mobilnitabla.cz. Podle webu sledující pražské tramvaje se má … Pokračovat ve čtení
- Berlín zavede v metru poloautomatický provozBerliner Verkehrsbetriebe (BVG) poprvé zavede v Berlíně na linkách metra U5 a U8 systém řízení vlaků založený na systému CBTC (Communication Based Train Control – řízení vlaku založené na komunikaci). … Pokračovat ve čtení