TOP 09 se po 4 letech vládnutí probudila a začala realizovat program ODS s expresním tunelbusem. Jenže nápad opsali s chybou

Pilotní jízda tunelbusu na lince X-86

Po čtyřech letech vládnutí na Praze 6 se rozhodla TOP 09 neblokovat nápad s tunelbusem. V pondělí oznámila místostarostka Prahy 6 Eva Smutná (TOP 09): „Dobrá věc se podařila“ a přiložila fotografii předvolebního autobusu TOP 09, připomínající legendární autobus „Zemák“ Miloše Zemana.

„Jak mají lidé věřit TOP 09 takovýto předvolební slib? Proč tunelbus nezavedli během 4 let, kdy vládne TOP 09 na radnici Prahy 6 a Prahy 5?“ ptá se Ondřej Matěj Hrubeš, zastupitel za ODS v Praze 6. Zdá se, že v předvolební hysterii nad předvolebními průzkumy sáhla TOP 09 do volebního programu ODS Praha 6 z roku 2014. Jenže nápad TOP 09 špatně opsala. Tvrdošíjně pendluje se svým „Zemákem“ mezi Hradčanskou a Andělem, ač tuhle trasu vyhodnotil Ropid ve svých studiích jako nejhorší, když jí udělil jen 2 z 10 bodů.

Tunelbus Hradčanská – Anděl totiž nepřináší žádnou výraznou úsporu. Daleko efektivnější a žádanější by byla i podle Ropidu trasa Anděl – Dejvická – Suchdol, kterou TOP 09 zásadně blokuje. Bohužel, TOP 09 nehledí na dopravní odborníky a snaží se vézt město „po svém“. Navíc, za dva týdny skončí volební kampaň a přestane jezdit i tento předvolební tunelbus.

Varianty tunelbusů

ODS prosazuje tunelbusy od roku 2014

Oproti tomu ODS šla už v roce 2014 do voleb s tunelbusy, které propojí Prahu 6 s Prahou 5 Strahovským tunelem a Prahu 6 a Prahu 9 tunelovým komplexem Blanka. Právě variantu Dejvická – Prosek – Letňany označil Ropid za nejlepší a dochází tam k největší časové úspoře při cestování MHD. Variantu Anděl – Dejvická Ropid doplnil o propojení až na Suchdol, což zrychlí dobu cestování nejen lidem z Dejvic, ale také z Podbaby a Suchodola.

Volební program ODS v Praze 6, rok 2014

Volební program ODS v Praze 6, rok 2014

„ODS Praha 6 se snažila prosazovat tunelbusy pravidelně z opozičních lavic. Bohužel marně, jelikož překážky pod kola tunelbusu házeli společně Rada městské části Prahy 6, Rada hl. m. Prahy a také Ropid,“ dodává Ondřej Matěj Hrubeš, zastupitel za ODS v Praze 6.

ROPID ustoupil a odtajnil analýzu k tunelbusům

Nakonec však Ropid po několika měsíčním nátlaku odtajnil analýzu o tunelbusech, která potvrdila jejich smysl a efektivitu.

Tunelbusy v posledních letech nejvýraznější podporoval Ondřej Matěj Hrubeš, zastupitel za ODS v Praze 6, místopředseda dopravní komise a zároveň šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz. Svými mediálními výstupu pravidelně téma tunelbusů otevíral v celostátních médiích.

ODS Praha 6 prosazuje zavedení tunelbusů i ve volebním programu v roce 2018 a to v návrzích, které vyhodnotil ROPID za nejlepší. Tedy Dejvická – Prosek – Letňany, Anděl – Břevnov – Petřiny a Anděl – Vozovna Střešovice – Dejvická – Podbaba – Suchdol.


Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor MHD86.cz a zastupitel za ODS v Praze 6) v médiích o tunelbusech v letech 2016-2018:

27. 4. 2016: “Cimrmani” z ROPIDu: TunelBUS nebude! Byl by moc oblíbený a drahý

27. 6. 2016: Na TunelBUS peníze nejsou, ale na nový ZOOBus ano?

19. 1. 2017: Členové Výboru pro dopravu chtějí tunelbusy. Ropid je proti

20. 1. 2017: Tunel Blanka má zkrátit cestování všem. I lidem, kteří cestují po Praze MHD

21. 1. 2017: Pražský deník: Chceme autobusy do tunelů, tvrdí politici. Ropid je proti

21. 3. 2017: Komentář pro Pražský deník: “Než se postaví tramvaje, zaveďme autobusový okruh”

28. 3. 2017: Komentář pro Pražský deník: “Pro autobusový okruh stačí prodloužit dvě linky”

5. 5. 2017: Tunelbus by byl oblíbenější než linka 125 na Jižní spojce

16. 10. 2017: Zastupitelé Prahy 6 chtěli prosadit pilotní provoz tunelbusů. Vládnoucí koalice byla proti

23. 10. 2017: Ropid úmyslně tají vyhodnocení výhodnosti expresních tunelbusů v Praze

25. 10. 2017: Komentář pro Pražský deník: Ropid blokuje zavedení tunelbusů. Byly by moc oblíbené

27. 10. 2017: Zrychlit cestování městskou dopravou není pro Ropid prioritou

30. 10. 2017: Přes nezájem Ropidu projedná Rada hl. m. Prahy zavedení tunelbusu

31. 10. 2017: Jednání o tunelbusech Rada hl. m. Prahy přerušila

7. 11. 2017: Komentář pro Šestku: Tunelbus musí na Dejvickou, aby měl smysl

8. 11. 2017: Komentář pro Šestku: ANO a TOP 09 proti tunelbusu na Dejvickou

16. 11. 2017: Úspěch! Ropid dotlačen ke zveřejnění dokumentů k tunelbusům

19. 11. 2017: Komentář: Spusťme zkušební provoz tunelbusů

11. 1. 2018: Tunelbus z Letňan do Dejvic získal nejvíc bodů

22. 1. 2018: Slibovaný tunelbus by vyřešil komplikované spojení Prahy 5 a Prahy 6 v době výluk tramvají a metra

23. 1. 2018: Komentář pro Blesk: Tunelbus by výrazně zlepšil spojení Prahy 5 a Prahy 6

24. 1. 2018: Z Prahy 7 na Prahu 8 musíte pěšky přes most. Řešením mohl být tunelbus

29. 1. 2018: Komentář pro Blesk: Současné dopravní komplikace mohly vyřešit tunelbusy

31. 1. 2018: Pražští radní opět nerozhodli o tunelbusech

20. 2. 2018: Komentář pro Pražský deník: Tunelbus na Hradčanskou, místo na Kulaťák? Takhle se cestování nezlepší

27. 2. 2018: O tunelbusech se na zastupitelstvu Prahy 6 nejednalo. “Nechtělo se”

8. 3. 2018: Co se do Šestky “nevešlo” (1): Stále se hledá konečná pro tunelbusy

25. 4. 2018: Z Vltavské nás vozí jako dobytek. Situaci by vyřešil tunelbus a nebo jiná vozidla

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)